Kjøpsvilkår

Er det noe du lurer på angående våre kjøpsvilkår når du oss enkelt på info@macro.se 


1. Kjøp 
Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp når Macro Design AB bekrefter bestillingen ved en ordrebekreftelse. En ordrebekreftelse sendes normalt innen 24 timer eller senest innen 3 dager etter at Macro Design AB har mottatt bestillingen. Dersom leveringstiden endres, får kunden beskjed om dette så snart som mulig. Du har rett til kostnadfritt å heve kjøpet frem til at varen er sendt. Macro Design AB har einendomsrett til alle produkter frem til varene er betalt i sin helhet av kunden. For at du kan handle hos oss må du være 18 år.


2. Priser
Prisene er inklusive 25% mva. For bestillinger innen EU. Når bestillingen er bekreftet, kan prisene bare endres ved omstendigheter som Macro Design AB ikke råder over. Som foreksempel vesentlig endring av råvarepriser, endring av valuta eller endret mva. Prisen er inklusiv ekspedisjonskostnader. Dersom prisen blir endret, kan kunden heve kjøpet kostnadsfritt. 


3. Frakt 
Varene sendes fraktfritt.


4. Betalingsalternativer / betalingsvilkår
Kortbetalning
Vi bruker DIBS for sikker betaling med kort. Les mer om DIBS her: http://www.dibs.no/


5. Leveranser

Bestillinger som gjøres før klokken 12.00 på hverdager behandles samme dag og sendes normalt innen 1 arbeidsdag fra Sverige.

Vi reserverer oss dersom vi går tom på lager før vi rekker å oppdatere vår hjemmeside. I slike tilfeller informerer vi kunden om beregnet leveringstid. Kunden har alltid rett til å heve kjøpet kostnadsfritt dersom varen ikke finnes på lager. Forsendelsen leveres av Posten eller annen transportør til utleveringsstedet, eller sendes som post.


6. Forsinket levering  
Dersom det oppstår forsinket leveranse fra våre underleverandører utenfor vår kontroll. Som for eksempel dersom en leverandør ikke kan fullføre sine leveranserforpliktelser til oss eller leverandør har problemer i produksjonsprossesen. I de tilfeller slikt skjer fraskriver vi oss erstatningsansvar fra kunden for eventuelle skader som forsinkelsen medfører. Du kan stole på alltid vil gi beskjed dersom leveransen drar ut i tid. Som kunde har du alltid rett til å heve kjøpet kostnadsfritt ved forsinkelser.


7. Transport 
Macro Design AB har ansvaret for transporten til deg som kunde. Du og transportfirmaet står for risikoen ved eventuell retur til oss. 


8. Skadede varer 
Når du mottar dine varer er det viktig at du kontrollerer leveransen med en gang. Har du mottatt en feil eller skadet vare må du kontakte oss omgående via e-post till info@macro.se eller via telefon +46 430 484 00.


9. Angrerett og heving av kjøp
Privatkunder har i henhold til forbrukerloven rett til 14 dagers angrerett. Dette vil si at du som kunde har rett til å angre på ditt kjøp innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Returnert vare må være ubrukt og returneres i original emballasje. Dersom angreretten benyttes / vareretur betaler kunden returfrakten. 
Som kunde hos oss tilbyr Macro Design bytterett innen 30 dager fra da du bestilte varen. Dette gjelder bare ubrukte produkter.


10. Reklamasjoner 
Dersom du vil reklamere ved skadet eller feil produkt, ber vi om at du kontakter oss via e-post for nærmere instruksjoner. Kontakt oss via via e-post info@macro.se eller telefon +46 430 484 00 før du sender noe i retur. Legg med kvittering slik at vi kan identifisere returen. Husk at du er ansvarlig for å dekke returomkostningene. 

Ved eventuell tvist gjelder alltid ARN:s anbefalinger. 


11. Tilbakebetaling  
Tilbakebetaling skjer via DIBS. Summen tilbakebetales alltid til samme konto som ble brukt ved kjøpet. Tilbakebetalingen skjer så snart som mulig etter at vi har mottatt og godkjent returen.


12. Reservasjoner   
Vi reserverer oss for endring av priser i de tilfeller der vi får prisendringer fra våre leverandører, feilskriving eller andre feil som vi ikke er herre over. Les mer om uforutsette hendelser under Force Majeure nedenfor.


13. Vern av personopplysninger
I forbindelse med med registrering og bestilling, godkjenner du at vi lagrer og bruker dine opplysninger i vårt firma bare i anledning for å fullføre og gjennomføre den servicen som du forventer av oss. I henhold til forbrukerloven har du rett til å få den informasjonen som vi har registert på deg. Om du anser informasjonen som irelevant eller feilaktig, kan du forlange at den blir rettet eller slettet fra vårt kunderegister. I så fall kontakt vår kundeservice via e-post info@macro.se eller telefon +46 430 484 00. Vi forsikrer at vi ikke vil selge eller overlate noen form for personopplysninger (se vår privacy policy).   


14. Pakker som ikke blir hentet
Når din forsendele ankommer utleveringsstedet, sendes beskjed via e-post eller sms til deg. Du som kunde er ansvarlig for at det mobilnummer, den adresse og den e-postadressen du har oppgitt er riktig. Pakker som ikke blir hentet tilbakebetales ikke.


15. Force Majeure
Ved  hendelser som krig, naturkatastrofer, streik, beslutninger fra myndighetene og sammenlignbare hendelser som er utenfor vår kontroll, og som ikke kan forutsees, og som kan påvirke inngåtte avtaler, som ikke er rimelig forutsigbar, og påvirker kontraktsmessige avtaler og forpliktelser på vår side, noe som betyr at vi ikke kan holde avtalen / pant, skal utgjøre grunnlag av at vi er løslatt fra våre forpliktelser til å oppfylle denne kontrakten.

Nedenfor er lenken til Konsumentverket og ARN der du kan lese mer detaljert som forbrukerkjøp og distansavtalslagen mm. 
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Som forbuker kan du også henvende deg til EU for å få hjelp til konfliktløsning når du handler på nettet.
Lenke: ec.europa.eu/odr
Du kommer da til:
"European Commission official website
The Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court."